Paper Towns
Series/Films

Filmrecensie: Paper Towns

Paper TownsHet is inmiddels alweer een dikke drie weken geleden dat Mike en ik eindelijk weer een avondje samen naar de bioscoop gingen. Al toen ik naar de film de Reunië ging, zag ik tijdens de reclame de sneak preview voor Paper Towns en dat leek mij echt een leuke film. Nooit verwacht dat Mike hier ook naartoe zou willen, maar wel dus! Onder het genot van een Radler en een colaatje gingen wij er lekker voor zitten.

De film gaat over Quentin, al van jongs af aan heeft hij een oogje op zijn overbuurmeisje: Margo Roth Spiegelman. Hoewel Quentin een rustige jongen is, blijkt Margo precies het tegenovergestelde te zijn. Quentin heeft zijn carrière al uitgestippeld en Margo geniet van het leven en is heel avontuurlijk. Als kinderen gaan de twee met elkaar om, maar naarmate de jaren volgden, groeiden ze uit elkaar. Ze leven eigenlijk langs elkaar heen, totdat Margo midden in de nacht Quentin uit zijn bed sleurt voor een aantal wraakacties op diverse vrienden die haar hebben bedrogen. De dag na deze acties blijkt Margo verdwenen te zijn, Quentin is teleurgesteld totdat hij een aantal hints vindt en op zoek gaat naar Margo. Als hij haar locatie denkt te weten gaat hij met een aantal vrienden op pad om Margo te zoeken in de zogenaamde ‘Paper Towns’. Dit blijken steden te zijn die alleen op landkaarten bestaan.

Paper Towns vriendenWat mooi naar voren komt in deze film zijn de diverse vriendschappen die Quentin al heeft, maar ook vriendschappen die ontstaan. Met zijn allen gaan ze op zoek naar Margo. Het samenzijn van de vrienden bevat naast humor ook een ‘samen’ gevoel, hoewel ze allemaal weten dat ze aan het einde van het schooljaar allemaal een andere kant op gaan. Ook het ‘Amerikaanse’ schoolbal komt uiteindelijk aan bod!

Waar het allemaal om draait is natuurlijk Margo, in het dagelijks supermodel Cara Develigne. Zij wordt gekenmerkt door haar dikke wenkbrauwen. Haar charisma geeft de film een leuk extraatje, helaas verdwijnt ze vrij snel uit de film. Vond ik persoonlijk erg jammer en een gemiste kans. Het begin van de film, waarin zij nog meespeelt, is erg leuk. Het tussenstuk is te doen, maar het eind van de film maakt het eigenlijk niet meer goed. Ik was eerlijk gezegd ook teleurgesteld, om de één of andere reden hoopte ik toch op een ‘happy end’, maar deze kwam niet. Tenminste niet hoe ik het graag voor me had gezien. Maar goed, er wordt wel een duidelijke boodschap meegegeven, dus laten we het positief eindigen. De film heeft in ieder geval een einde dat je als vrij realistisch kan zien!

Wat vonden jullie van Paper Towns?

Dit artikel heeft 3 reacties

1. Vlijtig Liesje

Deze film moet ik nog kijken! Ik heb er al wel van gehoord.

2. jeapiebel

Ik had de trailer gezien, lijkt me ook een hele leuke film tot ik je review had gelezen. Ik denk niet dat ik hem ga kijken, wil ook niet teleurgesteld zijn/worden. Weet je wat mij intersant likt? De film The Danish Girl. Lijkt dat je wat?