Magic Mike
Series/Films

Review: Magic Mike

Ja, ik weet het. Een film uit 2012, waar ik nu mijn mening over ga geven. Maar dit heeft absoluut een reden! Afgelopen weekend vroegen een aantal vriendinnen, onder het genot van een wijntje, of ik ook mee wilde naar de nieuwe film: Magic Mike XXL. Dit leek mij uiteraard heel gezellig, vraag me niet waarom want het eerste deel had ik nog niet eens gezien! Maar goed, volgende week gaan we dus naar Magic Mike XXL, dus er stond me nog wat te doen.

Aangezien het vandaag natuurlijk te benauwd was om wat nuttigs uit te voeren (helemaal met twee kinderen om je heen, waarvan een met waterpokken) zocht ik een rustig moment om de Magic Mike te gaan bekijken. Mijn verwachtingen? Die had ik eigenlijk niet, uiteraard mooi afgetrainde mannen met als pronkstuk Channing Tatum ;), maar meer ook niet.

Nou goed, ik zat er klaar voor (lang leven Netflix)! En de film begon, zoals de titel doet vermoeden is de hoofdrolspeler Magic Mike. Mike is begin dertig en is druk bezig met allerlei bedrijfjes, helaas met weinig succes. Overdag is hij dakdekker en in de avonduren wordt hij Magic Mike, een stripper die allemaal vrouwen probeert te verleiden om zo zijn geld te verdienen. Dit geld spaart hij op om te sparen voor zijn grootste droom, het beginnen van een handel in meubels die hij zelf wil gaan produceren. Op een dag ontmoet hij op de bouwplaats een nieuwe collega, die het in totaal één dag volhoudt op de bouwplaats. Tijdens een avond stappen komen ze elkaar tegen, vanaf dat moment wordt Adam meegesleept in het leven van Mike als stripper. Een stukje liefde ontbreekt ook niet in deze film, want Mike wordt verliefd op de zus van Adam.

Om niet te verklappen houden we het hierbij, er gebeurt uiteraard van alles in en rondom de stripclub en Mike gaat achter de zus van Adam aan. Maar om het maar kort samen te vatten, een veel uitgebreider verhaal als hierboven krijg je niet gepresenteerd. Sprake van diepgang is er niet in deze film. Wat maakt deze film  dan zo’n wereldwijd succes? Daar is denk ik maar één grote reden voor te vinden!

Er is veel tijd en energie gestoken in de optredens in de stripclub. En wat je daar wordt voorgeschoteld zijn natuurlijk knappe mannen met afgetrainde lichamen! Ik bedoel welke vrouw vindt het nou vervelend om te kijken naar Channing Tatum die staat te staat te strippen 😉 Hij is overigens niet de enige stripper, vind je Channing Tatum niks dan zit er vast wel een andere stripper voor je tussen.

Ik weet inmiddels wat mij aankomende week te doen staat! Verstand op nul, wijntje erbij en kijken naar de mooie mannen. Waarschijnlijk heeft het geen nut om naar diepgang of een verhaal op zoek te gaan dus dat laten we maar achterwege! Ondanks dat ik dit deel dus eigenlijk niks vond ben ik heel stiekem wel benieuwd naar het vervolg. Hier komt ik uiteraard nog op terug…..to be continued!

Dit artikel heeft 1 reactie

1. Jan Verdienen

Echt een vrouwenfilm : ) Maar leuk dat je er zo van genoten hebt.